ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Förmiddagshockey och fortsatt tungt

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag adhd, hockey vm Permalink0
 
Hej på er! Idag vaknade jag i hyfsat lagom tid. Vilket enligt de flesta är sent. Men det är svårt att motivera sig själv att kliva upp i "normal" tid när man inte har någonstans att gå till om dagarna. Längtar lite tills jag får börja på Iris Hadar just för att jag ska ha en anledning att kliva upp i tid. Under eftermiddagen har jag kollat på Sveriges lunchmatch mot Slovakien. Det blev 4-2. Och nu kom jag på att det var onödigt att skriva det pga det syns ju på bilden. Men whatever.
 
I övrigt så är det fortfarande jävligt tungt. Just nu försöker jag mest att skjuta upp alla jobbiga tankar och känslor tills jag ska träffa min terapeut imorgon. Det funkar okej. Mycket av det som pågår inuti mig just nu vill jag inte berätta för henne. Jag vill inte berätta för någon. Men jag vet att jag måste. Om jag inte berättar så gör jag bara mig själv en enorm björntjänst. Och hon kommer förmodligen lyckas dra ur mig det mesta i vilket fall som helst. Så jag förbereder mig mentalt för att berätta. jag ser inte fram emot samtalet imorgon. Men jag måste gå dit. Jag ska gå dit. Det är liksom "meningen" att terapi ska vara jobbigt. Och det blir nog bra i slutändan i vilket fall som helst. För jag vill ju komma framåt. Då tjänar det ingenting till att inte vara ärlig. 
 
Idag skiner solen och jag hade tänkt gå ut på en långpromenad. Men kroppen är trött och tung, och huvudet värker fortfarande. Så jag skiter i det. Håller på med tvätt just nu, och ska försöka städa lite också. Eller mest plocka undan lite. Mitt rum är inte superstökigt. Jag är faktiskt lite stolt över mig själv att jag har lyckats hålla det hyfsat städat ett tag nu. Haha. Alla som känner mig vet att jag typ alltid har stökigt omkring mig. Det är väl till viss del ADHD-relaterat. Hade ännu större problem att städa innan jag fick börja med cs-medicinering.
 
Jag har precis skickat in en förfrågan på Mina vårdkontakter att jag vill träffa min läkare på vårdcentralen angående min huvudvärk. Det börjar bli väldigt jobbigt nu. Har sökt för det tidigare, men det har liksom inte blivit så mycket av det. Den här gången ska jag försöka trycka på att få det utrett lite mer. 
 
Oh well. Det var allt jag hade att säga nu. Fred, kärlek, osv!
/Carro
Till top