ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Det händer grejer (typ)!

Vardag Permalink0

Nämen tjena! Det har varit helt dött på bloggen lite för länge nu, jag vet. Jag har tänkt blogga men det har liksom inte blivit av. Så, what's new? Till att börja med kan jag berätta att jag har fått en plats på Iris Hadar och påbörjar deras estetiska rehabiliteringsprogram nästa vecka. Det ska bli kul! Jag hoppas verkligen det kommer kännas rätt och bra. Annard har det inte hänt just någonting värt att nämna, förutom att jag har fått en tid för att träffa hon som kommer bli min kontakt på nya öppenvårdsmottagningen. Jag vill verkligen inte avsluta med min nuvarande terapeut, men jag har tyvärr inget val. Förhoppningsvis blir det bra ändå.

I övrigt mår jag bättre än sist jag bloggade. Även om jag fortfarande kan må väldigt dåligt emellanåt så är det ändå bättre. Det är lite som att jag mår ganska bra och skitdåligt på samma gång. Skum känsla. 

Det har varit fullt ös under helgen, från torsdag till söndag. Jag har hjälpt min syster tömma, packa och städa i hennes gamla lägenhet. Och så har vi mastat på båten. Vi gjorde det nästan helt själva och nästan utan missöden. Dessutom har jag fått in en till byrå och min egen säng i mitt rum hos pappa (äntligen). På grund av det har det även gått en massa tid till att fixa där under helgen. Jag var sjukt trött i söndags kväll kan jag lova. Snart ska jag åka till Maria och hänga hela kvällen. Det ska bli riktigt nice. Imorgon åker jag till Gävle för resten av veckan. Mamma ska resa bort, så jag ska bo i hennes lägenhet med Hugo. Så himla mysigt! Kommer hem igen på söndag. 

Nu går mitt tåg snart, så jag ska avsluta. Ha en bra kväll! Det ska jag ha iallafall. Jag lovar att försöka vara mer aktiv igen i fortsättningen. Fred, kärlek, osv. 

/Carro

Till top