ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

@3a

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag Iktorivil, Självmordstankar, Ångest Permalink1

Jag har fått komma upp till avdelningen. Det känns himla skönt att slippa akuten. Speciellt eftersom jag fick ligga på observationsplats i korridoren där och nu har jag eget rum.

Jag har galet mycket ångest och självskade- och självmordstankar. Sådär så att jag får panik. Kunde inte äta just någonting alls till middag pga att jag mår fysiskt illa av ångest. Har precis fått Iktorivil och pratat med sjuksköterskan en stund. Det känns väl något bättre nu.

Om ett tag kommer pappa med min dator, skolgrejer och lite mer kläder. Inte för att jag tror jag kommer orka plugga så mycket, men kan vara bra att ha böckerna här ändå.

Imorgon ska jag träffa läkaren. Är lite nervös, trots att jag träffat honom många gånger tidigare och tycker han är rätt bra. Kanske har han förslag på medicinändringar eller någonting. Det äterstår att se. Nu ska jag försöka distrahera tankarna med att måla lite. Hejdå!

#1 - - Tobias Lindkvist:

inte kul att må så, lider verkligen med dig...

Till top