ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Varför måste det ta slut?

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag Permalink0

Hej. Jag mår inte alls bra just nu. Det är mycket ångest, och jag känner mig väldigt ledsen. Allting är liksom i allmänhet sjukt jobbigt. Och som om det inte var nog så jobbigt innan blev det ännu värre igår. Då hade jag nämligen sista samtalet med min terapeut. Det var hemskt, och jag blir helt förstörd bara av att tänka på det. Vi har träffats i ett och ett halvt år, och jag har verkligen blivit hjälpt under den tiden. Varför måste det bli så att vi blev tvungna att avsluta precis nu? Jag är redan skör, sårbar, och känner mig allmänt trasig. Dålig timing. Men jag visste ju att vi skulle behöva avsluta när jag fått en kontakt på affektiva, och det har jag ju nu. Dock ingen terapeutisk kontakt, eftersom min läkare tyckte "någon att bolla tankar med" är rätt behandling. Nu har jag träffat personen två gånger, och jag blir så frustrerad. Det kommer inte funka. Mitt boendestöd är 1000 gånger bättre att bolla tankar med. Så jag ska säga till nästa vecka att jag behöver en terapeutisk kontakt.

Annars då? Jag var på lägenhetsvisning i måndags. Tror inte jag får den, men om jag gör det så dör jag lite för den var ganska perfekt. I övrigt händer det inte så mycket. Men vi hissade upp Anna i masten i söndags, hehe. Bildbevis ⬇️

Efter denna procedur är riggen redo att testas! Vi kommer göra det i helgen, antingen lördag eller söndag. Dessutom verkar det som att det evigt återkommande orosmolnet elen fungerar som den ska. Good stuff! 

Nu sitter jag på tåget till Gävle. Ska upp och hänga med mamma och Hugo över midsommar. Det ska bli jättemysigt. Verkligen en välbehövlig ljusglimt såhär mitt i allt det jobbiga. 

Nu har jag inget mer att berätta. Så jag avslutar. Hoppas ni får en bra midsommarhelg!


Kärlek, fred, osv.
/Carro

Till top