ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Fullsmockad helg, osv

Vardag Permalink0
Hellooo! Jag har haft fullt upp i helgen. I lördags åkte jag ner till hamnen för att kolla lite smågrejer, men upptäckte ett mysterium kring elen. Det kändes inte superkul att upptäcka att det inte funkade som det ska en vecka innan semestern. Så igår var Anna och jag ner till hamnen. Vi seglade (tjohooo!), sen kom pappa ner och hjälpte oss att lösa mysteriet. Det visade sig att det var glappkontakt pga oxiderad metall på kabelskenorna. Så vi skrapade rent metallen, kopplade in allting igen, och voilá så fungerade allting precis som det ska. Känns vääääldigt skönt att det ändå var så enkelt att lösa när vi väl visste vad problemet var. 
 
Idag lyckades jag sova för länge. Igen. Träffade T från boendestöd, och sen har jag plockat lite hemma. Fick ett samtal från en biståndshandläggare angående min ansökan om korttidsboende också! Han sa att han förhoppningsvis skulle hinna handlägga klart innan han går på semester i augusti. Hoppas, hoppas att det löser sig med det snart. 
 
I övrigt så har jag väl mått något bättre under helgen och idag. Nu ser jag fram emot att åka ut och segla om drygt en vecka. Det ska bli så himla härligt! Imorgon ska jag till Iris. Hoppas jag kommer upp i tid. Så det blir till att gå och sova nu. Godnatt :)
Till top