ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Lämnat Uppsala i några dagar

Vardag Permalink0
 
Hej på er! Natten mot igår sov jag drygt 3h, ändå lyckades jag kämpa mig igenom en heldag av skitgöra på båten. Att skrapa bottenfärg är fan inte roligt alltså. Haha. Men det kändes bra att jag ändå orkade. Idag har varit en ganska bra dag. Jag fick sova ordentligt och hade en lugn morgon. Träffade T från boendestöd efter lunch, sen packade jag ihop lite grejer och tog tåget till Gävle. Mamma föreslog att jag skulle komma upp och bo hos henne några dagar, så här är jag nu. Det känns skönt. Lite miljöombyte är precis vad jag behöver just nu! Hugo svängde ihop god middag åt oss, sen kollade vi på hockey. Brynäs vann med 2-0 och kan nu alltså ta guld hemma i Gavlerinken på torsdag. Så jävla awesome! :D 
 
Jag kommer förmodligen stanna här tills på fredag. Då måste jag hem för att fira pappa som fyller år och fixa klart det sista med båten innan sjösättningen. Nu sitter jag och slökollar på Goodfellas som går på tv, men ska snart ta och göra mig i ordning för att krypa ner bredvid mamma och försöka sova. 
 
Ha det bra hörni så hörs vi!
Till top