ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Ångestfylld dag

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag Permalink0

Idag har jag galet mycket ångest. Det gör fysiskt ont i bröstet och jag mår illa. Huvudet värker och jag kan inte fokusera på någonting en längre stund. Jag har sovit väldigt oroligt inatt, vaknat flera gånger. Trots detta klev jag upp i tid idag för att ha möte med kurator. Det gick helt okej. Efter det träffade jag T från boendestöd och sen jag kom hem har jag mest försökt distrahera bort ångesten. Det har gått sådär, men jag överlever.

I övrigt är det en del saker på gång. Nästa vecka ska jag ha möte med AF och FK. Egentligen planerar jag ju att börja plugga i januari, men det är nog bra att gå på mötet iallafall. Dessutom har jag påbörjat en vård-och stödsamordning mellan kommunen och landstinget. Alltså boendestöd och terapeut. Jag hoppas det kan ge något.

Jag börjar också känna att det ändå inte är så hemskt att bo hos pappa. Det funkar liksom, och det är nödvändigt som läget är just nu. På ett sätt liknar det tiden på LG. Första halvåret (plus lite till) ville jag bara flytta därifrån. Jag skickade panikmail till min biståndshandläggare mitt i natten att jag ville flytta flera gånger. Men alla sa att jag skulle hålla mig till planen. Att det var något jag behövde under en tid och att det skulle leda till något bättre. Det var inte för evigt. Så är det nu också. Jag behöver bo här nu för att lösa saker och ting. Och det är inte så hemskt. Tänk vad skönt det kommer kännas när jag väl flyttar! Det ska nog bli bra det här också.

Resten av kvällen ska jag försöka ta det lugnt. Osäker hur det ser ut med middagsplaner. Jag är inte speciellt hungrig, men ska ringa pappa och kolla iallafall.

Hoppas ni har en bra dag, peace out!

Till top