ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Några svajiga dagar

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag Permalink0
 
Senaste dagarna har det svajat rätt rejält. Det har pendlat väldigt mycket, jag har mått fruktansvärt dåligt och upplevt både det ena och det andra som inte är verkligt. Rädslan har drivit mig hårt. När jag kom till min terapeut idag var jag ett totalt vrak. Hon kallade in min läkare och deras första alternativ var inläggning, vilket jag vägrade. Så det blev en höjning på både Seroquel och Haldol samt att jag ska ta Iktorivil morgon och kväll iallafall över helgen för att min ångestnivå måste ner ordentligt och snabbt. Tårarna rann när jag gick därifrån. De rann när jag kom hem, och de rann lite till när jag pratade med pappa. På något sätt är det skönt. Jag har inte kunnat gråta på väldigt länge. 
 
Jag har tänkt att allt det här kom som en blixt från klar himmel. Min terapeut gjorde tydligt för mig att så är det inte. Det är mycket yttre stress och hög ångest. Bara att flytta hem till pappa igen är en situation jag är högst obekväm i och har troligtvis påverkat mig mer än jag insett. Det är också mycket frågetecken kring det här med sysselsättning. Ska jag plugga? Ska jag arbetsträna? Och såklart - när kan jag flytta igen, och framför allt vart kan jag flytta. 
 
Min terapeut ska ringa mig imorgon och sedan ska jag träffa både henne och min läkare igen på måndag för att följa upp. Sedan blir det tät kontakt under en period, och dessutom är ordinarie boendestöd tillbaka helt på måndag. De undrade om jag klarar mig över helgen. Först sa jag att det var osäkert. Men sedan kändes det som att det ändå kommer gå. Jag ska försöka hitta något att göra. Imorgon ska jag till Navet, på lördag ska jag träffa Johanna och på söndag ska jag till mamma. Jag måste också se till att ta mina mediciner, äta bra och sova lagom mycket. Och så ska jag försöka röra på mig. Det är back to basics nu. Få ordning på rutinerna. Jag måste det för att komma tillbaka på banan i det bra spåret jag hade. Men det ska nog gå bra till slut.
 
Nu har jag precis druckit en kopp te och ska sätta mig och måla en liten stund innan jag går och lägger mig. Hej så länge!
 
 
 
Till top