ISOLATIV

- Tankar och känslor på resan ur ett liv kantat av psykisk ohälsa

Jag är så jävla trött nu

Psykisk (o)hälsa, Tankar, Vardag Permalink0
Jag börjar bli extremt jävla trött mentalt nu. Sådär så att jag bara känner att jag inte orkar. Det har börjat sätta sig i kroppen på ett sätt som jag inte är van vid. Hur mycket jag än sover känner jag mig aldrig utvilad. Jag är svag i kroppen, har huvudvärk, ont i magen och är illamående. Ingenting känns riktigt roligt eller motiverande längre. Dagarna bara går och livet står mest still. Det enda jag gör är att stå ut. Jag försöker säga till mig själv att det kommer vända. Att jag kommer börja må bättre igen. Men jag vet inte riktigt hur det ska gå till. Igår träffade jag min terapeut och T från boendestödet tillsammans. Det var ett bra samtal. Vi pratade om vad som skulle kunna hjälpa mig att komma på banan igen. Att flytta var den största och enskilt viktigaste punkten just nu. Så jag ska ansöka om någon form av träningsboende. Jag tror det kan bli bra. Och jag hoppas att det kan gå fort. För jag orkar verkligen inte situationen som den är just nu. Under de 9 månader som jag bott hemma nu har jag bara blivit sämre, och min relation med pappa har blivit infekterad igen. Ingen av oss vill ha det så. Nu om någon månad börjar det lätta rejält ekonomiskt, vilket gör en flytt möjlig. Och högst nödvändig. T skulle kontakta min biståndshandläggare redan igår. Förhoppningsvis kan jag få mer information när vi träffas på måndag. 
 
Mitt i allt det här försöker jag att inte lägga livet på is. Att inte bara lägga mig platt och skita i alltihop. För det vill jag inte. Jag vill ju få tillbaka min energi, livsglädje och motivation. Så jag fortsätter stå ut. Och jag försöker komma iväg hemifrån för att göra något varje dag. Idag har vi varit på varvet, jag har skrapat bottenfärg. Det kan vara det enskilt tråkigaste jag någonsin gjort med båten, men det måste ändå göras. På eftermiddagen var jag hos Johanna och kollade på hockeyn, drack kaffe och pratade. När jag kom hem efter det mådde jag lite bättre, men nu under kvällen har allting börjat kännas skitjobbigt igen. Förmodligen är jag trött. Men det är bara att hänga i, skrapandet fortsätter imorgon. Så nu ska jag lyssna på P3 Dokumentär och spela lite mobilspel innan jag försöker sova. 
 
Hoppas ni har en bra helg. Peace out!
Till top